پردازنده اسنپ دراگون ایکس پلاس

اسنپ دراگون ایکس پلاس با قدرت بیش از M3 اپل رونمایی شد

پردازنده اسنپ دراگون ایکس پلاس به طور رسمی رونمایی شد. این پردازنده 10با ده هسته اوراین (Oryon) توان بیشتری نسبت به پردازنده M3 اپل طولید میکند.

اسنپ دراگون پیش از شروع تابستان از پردازنده جدید خود در سری ایکس رونمایی کرد، این پردازنده که مدلی ضعیف تر از اسنپ دراگون ایکس الیت است Snapdragon X Plus نام دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کوالکام این پردازنده از 10 هسته Oryon استفاده میکند، لازم به ذکر است که پردازنده بالارده اسنپدراگون یعنی اسنپدراگون ایکس الیت است از 12 هسته استفاده میکند.

لپتاپ استفاده کننده از پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس

اسنپدراگون ایکس پلاس برعکس برخی مدل های ایکس الیت دارای امکان تقویت فرکانس تک هسته ای یا دو هسته ای نیست، همچنین اسنپدراگون میگوید واحد پردازش عصبی NPU واقع در اسنپدراگون ایکس پلاس که Hexagon نام دارد، دارای قدرت 45 تاپس در پرداشت های هوش مصنوعی است.

کوالکام میگوید ایکس پلاس تا حدود زیادی قدرت پردازشی مشابه ایکس الیت که پرچمدار این سری است دارد، اسنپدراگون اعلام کرده که اسنپدارگون ایکس پلاس در تست geekbench با اختلاف 10 درصد، پیروز این دوئل شده در بخش چند هسته ای شده است، اما اطلاعاتی از بخش تک هسته ای وجود نداره پس ما پردازنده ائل را در بخش تک هسته ای پیروز میدانیم.

رندر های پردازنده اسنپ دراگوون ایکس پلاس

کوالکام پردازنده اینتل core ultra 7 155H را نیز با پردازنده جدید خود مقایسه کرد، اما باز هم خبری از اطلاعات بخش تک هسته ای نیست و اطلاعات منتشر شده از بخش چند هسته ای هستند.

کوالکام تمامی جزئیات تست ها را در اختیار کاربران قرار ندارد اما گفت که ایکس پلاس میتواند در geekbench 6.2 پردازنده 155H را با اختلاف 37 درصد شکست بدهد

شرکت کوالکام هنوز اطلاعاتی از قیمت این محصول و تاثیر آن روی قیمت لپتاپ های عرضه شده به بازار با این پردازنده در اختیار کاربران قرار نداده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!